diumenge, 13 de juliol del 2014

No tot s’hi val, hi ha una altra manera de fer política!


Crec en la transparència i la practico. Per això no accepto que en la darrera sessió plenària la portaveu del Grup municipal de Convergència i Unió digués que en la meva gestió de l’IDECE em van cessar per deixar un forat econòmic. Meritxell Roigé menteix.

Res més lluny de la realitat. 

Mai he amagat, ni tinc perquè fer-ho, que en la meva gestió davant de l’IDECE em vaig equivocar. Tal i com reflecteixen els informes que puc facilitar a qui m’ho demani, a l’IDECE hi va haver errors de procediment, es van fragmentar contractes per tal d’agilitzar accions i pagaments als proveïdors, però en cap cas es va produir cap irregularitat econòmica i ningú em pot acusar d’haver-me’n beneficiat personalment.

En conseqüència amb el meu pensament ètic, i assumint la meva responsabilitat, vaig presentar la meva dimissió voluntària i irrevocable, en un acte que és molt poc habitual en els polítics d’aquest país però conseqüent amb la meva forma d’entendre la vida pública.
Mai ningú no va formular cap denúncia judicial contra mi, ni tant sols una actuació meva, quan vaig ser director de l’IDECE.

Vaig cometre, sens dubte, una greu errada de procediment, una errada, d’altra banda, bastant habitual en les administracions públiques, que alguns dels que ara m’acusen també han comès.

Em nego a acceptar les insinuacions de Roigè que utilitza un doble raser per mesurar. Crec que en política, no tot s’hi val. No és la primera vegada que se m’acusa falsament d’haver comès un delicte. El 2013, arran de la devolució de la meva targeta de l’Aparcament Municipal, l’alcalde Bel va respondre amenaçant amb denunciar-me al jutjat. A hores d’ara encara espero la denúncia. De la mateixa forma que vaig fer aleshores, i en virtut de la transparència que sempre he defensat, des d’aquí encoratjo a qui vulgui que vagi als tribunals a denunciar-lo. 

Mai no he amagat res que tingués a veure amb la meva activitat pública. I és que sempre he cregut en la transparència, com una peça fonamental en la política. Per això considero inadmissible que se m'associï, amb la comissió d’un delicte.

És evident l’interès de l’equip de Govern d’atacar la meva figura amb febles acusacions, però jo no tinc res per amagar. Al contrari: puc defensar la meva trajectòria amb la mateixa força amb què defenso els meus principis.

Als ciutadans i ciutadanes de Tortosa els importa molt poc els problemes dels polítics i els puc assegurar que hi ha una altra manera de fer les coses. Estic aquí per a escoltar i defensar aquests ciutadans i ciutadanes, per fer propostes i per estar del costat dels que més ho necessiten, no per entrar en la guerra del i tu més!

Crec que l’Alcaldia de Tortosa, per la qual estic deixant-me la pell, requereix total transparència, més encara en els temps que corren, en els quals tant abunden la desconfiança, la sospita i les males arts, xacres totes elles que penso contribuir a eradicar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada